تایتل قالب
شرکت خصوصی فعال در زمینه تولید و تجارت فرش، سجاده فرش و تابلو فرش


کدام فرش سجاده ای کاشان بهتر است؟

اگر شما هم بدنبال این هستید که برای مسجد، حسینیه، نمازخانه، مصلی و یا دیگر اماکن مد نظر خود فرش سجاده ای کاشان خریداری کنید، مهم ترین سوال شما این است که کدام نوع و کدام کیفیت فرش سجاده ای کاشان بهترین است؟ اصلاً بهترین فرش سجاده ای کاشان به چه معنی است؟

شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان قصد دارید تا در این مقاله به صورت مفصل به این سوال پاسخ دهد.

 

برای پاسخ به این سوال که بهترین فرش سجاده ای کاشان کدام است، نیاز است که با مفاهیم و موارد زیر آشنا باشید:

منظور از شانه فرش سجاده ای کاشان چیست؟

تراکم فرش سجاده ای کاشان به چه معناست؟

منظور از گره در متر مربع فرش سجاده ای کاشان چه می باشد؟

برای بافت فرش سجاده ای کاشان از چه الیافی استفاده می شود؟ کدام یک از الیاف برای بافت فرش سجاده ای کاشان بهترین است؟

فرش سجاده ای کاشان با چه دستگاه هایی بافته می شود؟ و سجاده فرش های تولیدی کدام دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار است؟

 

 

منظور از شانه فرش سجاده ای کاشان چیست؟

شانه فرش سجاده ای کاشان یکی از مهم ترین فاکتورها و معیارهای سنجش کیفیت فرش سجاده ای کاشان است. از این رو، آشنایی با معنا و مفهوم شانه فرش سجاده ای کاشان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منظور از شانه فرش سجاده ای یا همان سجاده فرش کاشان، تعداد پودهایی است که در بافت یک متر از عرض فرش به کار می رود. مثلا، هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای کاشان 700 شانه است، به این معنی است که در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای کاشان تعداد 700 ردیف پود به کار برده شده است. طبیعتاً، هر چقدر که مقدار پودها بیشتر باشد نشانه انسجام بالای فرش سجاده ای و فزونی کیفیت آن است.

شمارش پودها معیار خوبی برای شمارش شانه فرش سجاده ای کاشان نیست؟ دلیل این امر آن است که پودها انقدر ریز و غیرقابل مشاهده هستند که مشتریان فرش سجاده ای کاشان قادر به شمارش آنها نیستند. پس باید معیار دیگری را برای شمارش شانه فرش سجاده ای کاشان اعلام کنیم.

از آنجایی که در بافت عرضی فرش سجاده ای کاشان به ازای هر گره ای که زده می شود، یک پود به کار می رود، یعنی تعداد پودها با تعداد گره ها برابر است، می توان تعداد گره ها در یک متر از عرض فرش سجاده ای کاشان را به عنوان معیار شانه فرش سجاده ای کاشان اعلام کرد. خوبی این معیار آن است که مشتریان قادر به شمارش گره ها هستند.

با این وجود، چنان چه گفته شود که فلان فرش سجاده ای کاشان 700 شانه است، باید در یک متر از عرض فرش سجاده ای کاشان تعداد 700 گره وجود داشته باشد در غیر این صورت سخن فروشنده و شرکت سجاده فرش کاشان صحت ندارد.

بر می گردیم به سوال مقاله یعنی « کدام فرش سجاده ای کاشان بهتر است؟». اگر بخواهیم بر اساس شانه فرش سجاده ای کاشان به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که بهترین فرش سجاده ای کاشان سجاده فرشی است که تعداد شانه های آن بیشتر باشد. به عنوان مثال، یک فرش سجاده ای کاشان که 500 شانه است از دیگر فرش سجاده ای کاشان که 440 شانه است، کیفیت بالاتری دارد.

 

 

تراکم فرش سجاده ای کاشان به چه معناست؟

چنان چه حتی یک بار هم قصد خرید فرش و یا سجاده فرش کاشان را کرده باشید، با کلماتی نظیر شانه و تراکم فرش سجاده ای کاشان آشنا شده و یا حداقل به گوشتان خورده است.

پس از آن که با مفهوم شانه فرش سجاده ای کاشان آشنا شدید، نوبت آن است که از معنای تراکم فرش سجاده ای کاشان مطلع شوید.

برای محاسبه تراکم فرش سجاده ای کاشان، محاسبات ما از عرض به طول فرش سجاده ای کاشان تغییر می کند. منظور از تراکم فرش سجاده ای کاشان تعداد پودهایی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای کاشان زده می شود. مثلا هنگامی که گفته می شود فلان فرش سجاده ای کاشان 2100 تراکم است به معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای کاشان تعداد 2100 ردیف پود به کار رفته است. شمارش پودهای به کار رفته در فرش سجاده ای کاشان برای مشتریان فرش سجاده ای کار آسانی نیست و نیاز است که معیار دیگری به عنوان تراکم فرش سجاده ای کاشان معرفی شود.

در بافت طولی فرش سجاده ای کاشان نسبت تعداد پودها به تعداد گره ها 3 به 1 است. یعنی به ازای هر گره ای که زده می شود، سه پود به کار می رود. از آنجایی که تعداد گره ها برای مشتریان فرش سجاده ای کاشان قابل شمارش است، پس تعداد گره ها معیار خوبی برای شمارش تراکم فرش سجاده ای کاشان هستند. به عنوان مثال، هنگامی که گفته می شود مثلا فرش سجاده ای ستاره کویر کاشان 2100 تراکم است، به این معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای کاشان تعداد 700 گره به کار رفته است. شمارش تعداد گره ها برای مشتریان فرش سجاده ای کاشان امری ساده است. به گونه ای که با شمارش تعداد گره ها در یک متر از طول می توانند بفهمند که آیا گفته شرکت سجاده فرش کاشان صحت دارد یا خیر.

حال بر می گردیم به سوال اصلی مقاله یعنی این که « کدام فرش سجاده ای کاشان بهتر است؟». همانند شانه فرش سجاده ای، از نظر تراکم فرش سجاده ای کاشان سجاده فرشی بهتر است که تراکم بالاتری داشته باشد. به عنوان مثال، فرش سجاده ای 2550 تراکم کاشان از فرش های سجاده ای 2400 و 2250 تراکم کاشان به مراتب باکیفیت تر است و دوام و طول عمر بیشتری دارد.

 

منظور از گره در متر مربع فرش سجاده ای کاشان چه می باشد؟

برخی مواقع ممکن است در انتخاب فرش سجاده ای کاشان با مواردی مواجه شوید که یک سجاده فرش شانه اش بالاتر است و دیگری تراکم اش. در این مواقع این سوال برای شما ایجاد می شود که شانه فرش سجاده ای مهم تر است یا تراکم آن؟

پاسخ به این سوال این است که هیچ کدام یا به عبارت دیگر هر دو. معنای این جمله آن است که نه شانه فرش سجاده ای به تنهایی اولویت دارد و نه تراکم آن. آن چیزی که مهم است تعداد گره در متر مربع فرش سجاده ای است. برای روشن تر شدن بحث به مثال زیر دقت کنید.

مثلا یکی از گزینه های انتخاب شما فرش سجاده ای 500 شانه با تراکم 2400 است. تعداد گره های عرضی این فرش سجاده ای کاشان در یک متر از عرض سجاده فرش 500 و تعداد گره های طولی این فرش سجاده ای در یک متر از طول فرش سجاده ای 800 است. با این حساب، تعداد گره در متر مربع این فرش سجاده ای کاشان 400000 است.

گزینه دیگری که برای خرید فرش سجاده ای کاشان مد نظر دارید، یک فرش سجاده ای 700 شانه با تراکم 2100 است. تعداد گره در یک متر از عرض این فرش سجاده ای 700 و تعداد گره در یک متر از طول این فرش سجاده ای 700 است. به این ترتیب، تعداد گره در متر مربع این سجاده فرش کاشان 490000 است.

حال این دو گزینه را به لحاظ تعداد گره در متر مربع مقایسه می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید گزینه دوم یعنی فرش سجاده ای 700 شانه که تراکم پائین تری نسبت به گزینه اول دارد بهتر است زیرا تعداد گره در متر مربع آن از گزینه اول بیشتر است نه به این دلیل که شانه آن صرفاً بیشتر از گزینه اول است.

پس بهترین ملاک برای انتخاب فرش سجاده ای تعداد گره در متر مربع است. باز به سوال اصلی مقاله یعنی « کدام فرش سجاده ای کاشان بهتر است؟» بر می گردیم. پاسخ این سوال آن است که بهترین فرش سجاده ای کاشان سجاده فرشی است که تعداد گره در متر مربع آن بیشتر باشد.

 

 

برای بافت فرش سجاده ای کاشان از چه الیافی استفاده می شود؟ کدام یک از الیاف برای بافت فرش سجاده ای کاشان بهترین است؟

برای بافت فرش سجاده ای کاشان از سه نوع الیاف متفاوت استفاده می شود. برخی سجاده فرش ها با الیاف بی سی اف بافته می شوند، برخی دیگر با الیاف پلی استر و برخی هم با الیاف اکریلیک بافته می شوند.

بهترین فرش سجاده ای کاشان سجاده فرشی است که با الیاف اکریلیک بافته شده باشد. پس از سجاده فرش های پلی استر نسبت به سجاده فرش های بی سی اف از کیفیت بالاتری برخوردارند.

 

فرش سجاده ای کاشان با چه دستگاه هایی بافته می شود؟ و سجاده فرش های تولیدی کدام دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار است؟

برای بافت فرش سجاده ای کاشان از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. مثلا عموم سجاده فرش های 700 شانه با دستگاه hcp بافته می شوند و یا سجاده فرش های 440 شانه با دستگاه asr بافته می شوند. در این بین دستگاه های دیگری هم مثل texima هم وجود دارند که عموما سجاده فرش های 500 شانه با آنها بافته می شوند.

در مقاله ای تحت عنوان دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای به صورت کامل دستگاه های مختلف که برای بافت فرش سجاده ای کاشان از آن استفاده می شود را معرفی کرده ایم. با این وجود، سجاده فرش هایی که تولید دستگاه hcp هستند جزء بهترین سجاده فرش ها محسوب می شوند.

 

امید است که این مقاله در انتخاب فرش سجاده ای کاشان به شما کمک شایانی کرده باشد. چنان چه سوالی دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است، سوال خود را با ما در میان بگذارید.

09131631223

منبع خبر: سایت شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی