تایتل قالب
شرکت خصوصی فعال در زمینه تولید و تجارت فرش، سجاده فرش و تابلو فرش


یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید فرش سجاده ای نیاز است بدانید، مفهوم شانه و تراکم فرش سجاده ای است. شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان در مقالات خود این مفهوم را به این شرح توصیف کرده است.

در سایت این شرکت آمده است که منظور از شانه سجاده فرش تعداد پودهایی است که در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای زده شده است. به منظور سهولت شمارش شانه فرش سجاده ای، عموما از معیار گره استفاده می کنند. یعنی تعداد گره هایی که در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای زده شده است، نشانه شانه فرش سجاده ای است. یعنی چنان چه فرش سجاده ای 500 شانه باشد، باید در بافت یک متر از عرض آن تعداد 500 گره وجود داشته باشد.

همچنین شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان، تراکم فرش سجاده ای را به معنی تعداد پودهایی که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای زده می شود، تعریف کرده است. به منظور سهولت شمارش تراکم فرش سجاده ای، از معیار گره استفاده می کنند. تعداد گره در بافت طولی فرش سجاده ای یک سوم تعداد پودهاست. یعنی چنان چه گفته شود که فرش سجاده ای 2100 تراکم است به این معنی است که در بافت یک متر از طول آن تعداد 2100 ردیف پود و 700 گره زده شده است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی