تایتل قالب
شرکت خصوصی فعال در زمینه تولید و تجارت فرش، سجاده فرش و تابلو فرش


قیمت فرش سجاده ای مصلی

چنان چه قصد دارید برای مصلی مد نظر خود فرش سجاده ای تهیه کنید و می خواهید از قیمت فرش سجاده ای مصلی آگاه شوید مطالعه این مقاله به شما کمک می کند.

در مقاله های قبلی سایت شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان به صورت مفصل در مورد کیفیت، رنگ و نحوه خرید فرش سجاده ای مصلی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تا به صورت اختصاصی در مورد قیمت فرش سجاده ای مصلی با شما صحبت کنیم.

پیش از آن که لیست قیمت فرش سجاده ای مصلی را ارائه کنیم، ابتدا نیاز است که با عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی آشنا شویم.

 

چه عواملی روی قیمت فرش سجاده ای مصلی اثرگذار است؟

به صورت کلی پنج عامل روی قیمت فرش سجاده ای مصلی اثرگذار است؛ شانه فرش سجاده ای مصلی، تراکم فرش سجاده ای مصلی، دستگاه بافت فرش سجاده ای مصلی، جنس نخ فرش سجاده ای مصلی و وزن فرش سجاده ای مصلی.

در ادامه هر یک از عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی به صورت مفصل توضیح داده می شود.

 

 

شانه فرش سجاده ای مصلی

منظور از شانه فرش سجاده ای مصلی تعداد ردیف پودهایی است که در بافت یک متر ازعرض فرش سجاده ای مصلی بافته شده است. اگر در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مصلی تعداد 500 ردیف پود به کار رفته باشد، فرش سجاده ای مصلی 500 شانه است و اگر در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مصلی تعداد 700 ردیف پود به کار رفته باشد، فرش سجاده ای مصلی 700 شانه است.

از آنجایی که شمارش ردیف پودها برای مشتریان فرش سجاده ای مصلی بسیار سخت است، عموما تعداد گره در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مصلی را جایگزین تعداد ردیف پود می کنند. در بافت عرضی فرش سجاده ای مصلی به ازای هر گره ای که زده می شود یک ردیف پود هم زده می شود. در واقع، در بافت عرضی فرش سجاده ای مصلی تعداد ردیف پودها با تعداد گره ها برابر است. به این ترتیب، هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای مصلی 500 شانه است باید در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مصلی تعداد 500 گره زده شده باشد و هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای مصلی 700 شانه است باید در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای مصلی تعداد 700 گره زده شده باشد.

به میزانی که شانه فرش سجاده ای مصلی افزایش یابد، قیمت فرش سجاده ای مصلی هم افزایش می یابد. به عنوان مثال، قیمت فرش سجاده ای مصلی 500 شانه از قیمت فرش سجاده ای مصلی 440 شانه، و قیمت فرش سجاده ای مصلی 700 شانه از قیمت فرش سجاده ای مصلی 500 شانه بیشتر است.

 

 

تراکم فرش سجاده ای مصلی

دومین عامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی، تراکم فرش سجاده ای مصلی است. منظور از تراکم فرش سجاده ای مصلی تعداد ردیف پودهایی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مصلی زده شده است. یعنی هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای مصلی 2100 تراکم است به این معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مصلی تعداد 2100 ردیف پود زده شده است و یا هنگامی که گفته می شود تراکم فرش سجاده ای مصلی 2550 است به این معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مصلی تعداد 2550 ردیف پود زده شده است.

مشکلی که برای شمارش ردیف پودهای فرش سجاده ای در عرض فرش سجاده ای مصلی وجود دارد، برای شمارش تعداد ردیف پودهای به کار رفته در بافت طولی فرش سجاده ای مصلی هم وجود دارد. این بار هم تعداد گره را جایگزین شمارش تعداد ردیف پودها می کنند. تفاوتی که در جایگزین کردن طولی گره به جای پود با جایگزین کردن عرضی گره با پود وجود دارد این است که در بافت طولی فرش سجاده ای مصلی به ازای هر گره ای که زده می شود سه ردیف پود استفاده می شود در حالی که در بافت عرضی فرش سجاده ای مصلی به ازای هر گره تنها یک ردیف پود استفاده می شود. به عبارت دیگر، در بافت طولی فرش سجاده ای مصلی، نسبت گره به پود یک به سه است. به عنوان مثال، هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای مصلی 2100 تراکم است، به این معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مصلی تعداد 700 گره زده شده است و یا هنگامی که گفته می شود فرش سجاده ای مصلی 2550 تراکم است به این معنی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای مصلی تعداد 850 گره زده شده است.

در ارتباط با تاثیر تراکم فرش سجاده ای مصلی روی قیمت فرش سجاده ای مصلی باید بگوییم به میزانی که تراکم فرش سجاده ای مصلی افزایش یابد، قیمت فرش سجاده ای مصلی هم زیاد می شود. یعنی قیمت فرش سجاده ای مصلی 2550 تراکم از قیمت فرش سجاده ای مصلی 2100 تراکم، و قیمت فرش سجاده ای مصلی 2250 تراکم از قیمت فرش سجاده ای مصلی 2100 تراکم بیشتر است.

 

 

دستگاه بافندگی فرش سجاده ای مصلی

سومین عامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی دستگاه بافت فرش سجاده ای مصلی است. این که فرش سجاده ای مصلی با چه دستگاهی بافته شده باشد، روی قیمت فرش سجاده ای مصلی اثرگذار است. از آنجایی که مطالب مربوط به دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای مصلی بسیار زیاد هستند در مقاله ای تحت عنوان دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای مصلی نوشته شده اند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

طبیعتاً، هر چقدر که کیفیت دستگاه بافندگی فرش سجاده ای مصلی افزایش یابد، قیمت فرش سجاده ای مصلی هم افزایش می یابد.

 

 

جنس نخ فرش سجاده ای مصلی

چهارمین فاکتور موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی، جنس نخ فرش سجاده ای مصلی است. برای بافت فرش سجاده ای مصلی از الیاف اکریلیک، پلی استر، بی سی اف و یا ترکیبی از اینها استفاده می شود. بهترین نخی که برای بافت فرش سجاده ای مصلی وجود دارد، نخ اکریلیک هیت ست شده است. پس از آن نخ پلی استر است که از نخ بی سی اف برای بافت فرش سجاده ای مصلی مرغوب تر است. قیمت فرش سجاده ای مصلی که با الیاف اکریلیک بافته شده باشد از قیمت فرش سجاده ای مصلی که با الیاف پلی استر بافته شده باشد بیشتر است و قیمت فرش سجاده ای مصلی که با الیاف پلی استر بافته شده باشد از قیمت فرش سجاده ای مصلی که با الیاف بی سی اف بافته شده باشد بیشتر است.

پس به صورت کلی، هرچقدر که کیفیت الیاف فرش سجاده ای مصلی بیشتر شود، قیمت فرش سجاده ای مصلی هم افزایش می یابد.

 

 

وزن فرش سجاده ای مصلی

آخرین عامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی، وزن فرش سجاده ای مصلی است. هر چقدر که وزن فرش سجاده ای مصلی بیشتر باشد، قیمت فرش سجاده ای مصلی هم افزایش می یابد. یعنی قیمت فرش سجاده ای مصلی 41 کیلوگرمی از قیمت فرش سجاده ای مصلی 40 کیلوگرمی بیشتر است.

حال که با عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مصلی آشنا شدید، نوبت آن است که لیست قیمت فرش سجاده ای مصلی خدمت شما عزیزان ارائه شود.

 

لیست قیمت فرش سجاده ای برای مساجد

قیمت فرش سجاده ای مصلی

440 شانه

700 تراکم

90 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

440 شانه

800 تراکم

95 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

500 شانه

1000 تراکم

110 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

500 شانه

2250 تراکم

130 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

500 شانه

2400 تراکم

150 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

700 شانه

2250 تراکم

190 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

700 شانه

2400 تراکم

195 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

700 شانه

2550 تراکم

220 هزار تومان

قیمت فرش سجاده ای مصلی

1000 شانه

3000 تراکم

250 هزار تومان

 

فرش شاه پسند ۲۵ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۴۶ ۰ ۰ ۱۶۴ مقاله‌ها

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی